Organisatie en planning van personeel in kinderopvang
Met Koning Apestaart organiseer je overzichtelijk je personeel en maak je vlot planningen op voor al je medewerkers. Via het medewerkersportaal vindt elke opvangmedewerker de planning en administratie die voor hen van toepassing is.
Planning van personeel in kinderopvang
Naast het opmaken van planningen voor het kinderopvang personeel, volg je medewerkers ook vlot en overzichtelijk op. Zo vind je een overzicht van de vormingen die opvangmedewerkers volgden: aantal vormingen, onderwerp of thema, locatie, spreker … Personeel verschijnt ook in de planning van de kinderen, zodat in één oogopslag de kindratio duidelijk is en je ziet wie wanneer verwacht wordt.
Organisatie van personeel in kinderopvang
Organisatie en administratie bij het personeel in de kinderopvang vangen we onder andere op door een opsplitsing te voorzien in rollen tussen kinderbegeleider in een kinderdagverblijf en onthaalouder. Zo wordt er automatisch en met enkele klikken een RSZ-rekenblad en C220b-formulier voorzien voor de RVA. Doordat een opvangmedewerker zichzelf registreert – aanwezigheden, verlof, ziekte … – spaart ook dit weer extra tijd uit.
Communicatie met personeel in kinderopvang
Als opvang- of dienstverantwoordelijke communiceer je met al je opvangmedewerkers via Koning Apestaart. Je stuurt berichten naar één, meerdere aanwezigen of alle medewerkers en voegt eventuele documenten toe. De berichten komen toe in het medewerkersportaal en de medewerker ontvangt hier een melding van.
Medewerkersportaal voor personeel
Elke opvangmedewerker heeft een persoonlijk medewerkersportaal. Hiervoor hoeft geen aparte login aangemaakt te worden: eenmaal ingelogd switch je makkelijk van de opvang naar je eigen medewerkersportaal en terug. Eventueel ook naar de ouderhoek wanneer dit nodig is.
In het medewerkersportaal volgt elke medewerker zichzelf op: aan- en afwezigheden, uren van aanwezigheid registreren, verlof aanvragen, ziekte ingeven, vormingen raadplegen, berichten lezen en beantwoorden … Op vlak van administratie vindt een medewerker er de nodige documenten zoals het RSZ-rekenblad en C220b-formulier.
Vraag een gratis demo aan we tonen je graag hoe je de planning en organisatie van je kinderopvang personeel vergemakkelijkt.
Dit vinden onze klanten van Koning Apestaart
“Voor ons is het heel handig dat de babygroep en peutergroep een afzonderlijk account hebben en dat ik kan kiezen voor een overzicht van de afzonderlijke groepen of samen. Ook handig dat we zelf kunnen beslissen wat medewerkers op hun account wel of niet kunnen zien.”
Iveline Vinckier – KDV P’tits Doudous (Rumbeke)
Hier blinken wij in uit:
Warme en laagdrempelige service voor elke klant
Als klant ben je géén nummer. Je krijgt heldere en duidelijke uitleg, een luisterend oor en een oplossing voor elk probleem. Op onze helpdesk kom je elke keer thuis.
Simpele en gebruiksvriendelijke webapplicatie die werkt mét en vóór jou
Op elk online toestel beschikbaar en 100% veilig in de cloud. Simpel in gebruik met een duidelijk – en mooi – dashboard. Ons helpcentrum met handleidingen en stappenplannen maakt je wegwijs in onze software. Je wordt continu betrokken bij de verdere ontwikkeling van onze webapplicatie.
Betaalbaar all-in-one abonnement
Altijd de meest recente versie met focus op frequente en continue verbeteringen voor elke gebruiker. Van implementatie en opvolging tot dagelijks gebruik en ondersteuning waar nodig. Een transparante prijs zonder verborgen kosten. Beloofd!