Aanwezigheidsregistratie van kinderen

Dat je met ons registratiesysteem voor kinderopvang aan- en afwezigheden kan registreren, lijkt ons evident. Dat Koning Apestaart meteen rekening houdt met type afwezigheid, aantal respijtdagen, gesplitste opvanguren en automatisch correcties aanmaakt wanneer registraties na het factureren gewijzigd wordt, is mooi meegenomen. Van zodra een kind als aanwezig wordt geregistreerd, volg je het kind verder op in het heen-en-weerboekje.

Respijtdagen bereken je meteen voor alle kinderen binnen je organisatie of opvang. Koning Apestaart houdt rekening met het standaard aantal respijtdagen per jaar, type opvangplan en startdatum van een kind in de opvang. Manueel correcties aanbrengen is altijd mogelijk. Je volgt respijtdagen op in de kindfiche en de resterende respijtdagen worden vermeld op de factuur naar ouders.

Kindplanning in de kinderopvang

Vaste en variabele kindplanningen opmaken en aanpassen, ook voor kinderen die nood hebben aan dringende, inclusieve of flexibele opvang. Koning Apestaart houdt met alles rekening zodat jij altijd een degelijk inzicht hebt van de planning voor de komende dagen, weken en maanden.

Heeft een kind een planning nodig in twee of meer locaties? Of verhuist een kind tijdelijk of permanent naar een andere opvang? Dan is het perfect mogelijk om de kindfiche met kindplanning tijdelijk of permanent te verplaatsen of beschikbaar te stellen in een andere locatie. Zo hoef je geen dubbele kindfiches of kindplanningen aan te maken.

Registratiesysteem kinderopvang met rapporten

Aan de hand van de ingevoerde kindplanningen, registraties en prestaties van kinderen en specifieke opvanginstellingen, trek je uit onze software verschillende rapporten: overzicht van de jaaraanwezigheden, bezettingsgraad, jaarverslag … Met handige filters: per maand of jaar, van enkele leefgroepen of alle groepen … Jij kiest, Koning Apestaart geeft je de nodige gegevens in PDF-formaat.

Naast dit registratiesysteem voor kinderopvang ook interesse in het plannen van een demo? Boek hieronder een afspraak.

Hier blinken wij in uit:

Warme en laagdrempelige service voor elke klant

Als klant ben je géén nummer. Je krijgt heldere en duidelijke uitleg, een luisterend oor en een oplossing voor elk probleem. Op onze helpdesk kom je elke keer thuis.

Simpele en gebruiksvriendelijke webapplicatie die werkt mét en vóór jou

Op elk online toestel beschikbaar en 100% veilig in de cloud. Simpel in gebruik met een duidelijk – en mooi – dashboard. Ons helpcentrum met handleidingen en stappenplannen maakt je wegwijs in onze software. Je wordt continu betrokken bij de verdere ontwikkeling van onze webapplicatie.

Betaalbaar all-in-one abonnement

Altijd de meest recente versie met focus op frequente en continue verbeteringen voor elke gebruiker. Van implementatie en opvolging tot dagelijks gebruik en ondersteuning waar nodig. Een transparante prijs zonder verborgen kosten. Beloofd!

Grote opvangorganisatie die nood heeft aan software op maat?

Boek een virtuele rondleiding doorheen onze webapplicatie via een gratis demo.