Ouderportaal voor ouders én kinderopvang
Communicatie en opvolging van kinderen tussen ouders en kinderopvang optimaliseren, daar gaan we voor met ons ouderportaal. Of zoals wij het graag noemen: onze ouderhoek.
Opvolging van administratie in het ouderportaal
Facturen raadplegen, betalingen opvolgen, fiscale attesten downloaden, prestaties van hun kind goedkeuren … Het kan allemaal via ons ouderportaal voor kinderopvang. Zo vindt elke ouder op één plek alle nodige administratieve documenten die met de kinderopvang te maken hebben.
Elke opvanglocatie is verplicht om ouders de kindgegevens te laten controleren en goedkeuren. En dit om de 6 maanden. Koning Apestaart houdt ook hier automatisch rekening mee. Een ouder ontvangt een melding wanneer de gegevens goedgekeurd moeten worden en de opvangmedewerker volgt in de kindfiche op wanneer een goedkeuring gebeurd is.
Opvolging van aan- en afwezigheid in het ouderportaal
Via ons ouderportaal voor kinderopvang volgt een ouder de aan- en afwezigheden van hun kind op. In de kalender staat duidelijk wanneer – dag, datum en uur – hun kind verwacht wordt in de opvang. Komt een kind toch niet naar de opvang? Dan kan een ouder een afwezigheid doorgeven met de mogelijkheid om een doktersattest toe te voegen. Een extra opvangdag aanvragen of reserveren? Ook dat is mogelijk via de ouderhoek. Als opvang krijg je hier melding van en volg je de aanvragen overzichtelijk op.
Ouderportaal afgestemd op de kinderopvang
Als kinderopvang kies je zelf welke ouders toegang krijgen tot het ouderportaal. Via e-mail wordt een ouder uitgenodigd om een account aan te maken. Eenmaal een ouder toegang heeft, kies je als opvang zelf of ouders facturen mogen raadplegen en kind- of klantgegevens mogen aanpassen. In het overzicht volg je op welke ouders een account hebben en heb je de mogelijkheid om de uitnodigingsmail opnieuw te versturen.
Communicatie tussen ouders en kinderopvang
Ouders ontvangen berichten en aankondigingen niet alleen via e-mail, maar volgen dit ook op in de ouderhoek. Een ouder of opvangmedewerker beslist welke e-mails een ouder mag ontvangen: communicatie, heen-en-weerboekje, facturen … Zo is het voor ouder én kinderopvang duidelijk wie wat ontvangt.
Ook op medisch vlak voorziet Koning Apestaart een vlotte communicatie en opvolging door ouders en kinderopvang. Zo kan een ouder in het ouderportaal niet alleen een doktersattest toevoegen bij afwezigheid van hun kind, maar ook het toevoegen van een medicatieplanning – type medicatie, dosering, tijdstippen … – behoort tot de mogelijkheden.
Kom je liever zelf de sfeer eens opsnuiven in ons ouderportaal voor kinderopvang? Boek een gratis demo en we leiden je rond doorheen onze software.
Dit vinden onze klanten van Koning Apestaart
“Jullie maken ons werk elke dag aangenamer door een top en gebruiksvriendelijke Koning Apestaart te creëren voor ons én de ouders.”
Sandra Pishoudt – KDV Woluland (Sint-Lambrechts-Woluwe)
Hier blinken wij in uit:
Warme en laagdrempelige service voor elke klant
Als klant ben je géén nummer. Je krijgt heldere en duidelijke uitleg, een luisterend oor en een oplossing voor elk probleem. Op onze helpdesk kom je elke keer thuis.
Simpele en gebruiksvriendelijke webapplicatie die werkt mét en vóór jou
Op elk online toestel beschikbaar en 100% veilig in de cloud. Simpel in gebruik met een duidelijk – en mooi – dashboard. Ons helpcentrum met handleidingen en stappenplannen maakt je wegwijs in onze software. Je wordt continu betrokken bij de verdere ontwikkeling van onze webapplicatie.
Betaalbaar all-in-one abonnement
Altijd de meest recente versie met focus op frequente en continue verbeteringen voor elke gebruiker. Van implementatie en opvolging tot dagelijks gebruik en ondersteuning waar nodig. Een transparante prijs zonder verborgen kosten. Beloofd!